Weryfikacja deklaracji śmieciowych
Urząd prowadzi weryfikację złożonych deklaracji o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi pod kątem liczby osób zamieszkujących w danej nieruchomości. Weryfikacja prowadzona jest w oparciu o dane pochodzące z kilku źródeł:
- dokumentów uprawniających do pobierania świadczenia 500+,
- dokumentów przyjęcia dzieci do szkół i przedszkoli,
- dokumentów meldunkowych,
- dokumentów o dostarczenie wody i odbiór ścieków,
- dokumentów pomocy społecznej, wywiad środowiskowy i innych.
Ma ona wskazać osoby nieujęte w deklaracjach.
W związku z tym, prosimy o zweryfikowanie, czy informacja o liczbie osób zamieszkujących daną nieruchomość jest zgodna ze stanem faktycznym. W wypadku stwierdzenia nieprawidłowości w odniesieniu do liczby osób zamieszkujących, prosimy o niezwłoczne złożenie nowej deklaracji w Urzędzie Miejskim w Solcu Kujawskim przy ul. Toruńskiej 8A.
Niezłożenie deklaracji o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi lub podanie w niej niewłaściwych danych dotyczących liczby osób zamieszkujących nieruchomość, stanowi wykroczenie. Tym samym podlega karze grzywny zgodnie z kodeksem postępowania w sprawach o wykroczenia. Ponadto, w wypadku uzasadnionych wątpliwości co do danych zawartych w deklaracji, burmistrz określa w drodze decyzji wysokość opłaty za gospodarowanie odpadami, biorąc pod uwagę dostępne dane.