Podniesienie kompetencji uczniów i nauczycieli
[0]
Projekt: „Podnoszenie kompetencji i umiejętności uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
poprzez wzbogacenie oferty zajęć pozalekcyjnych, specjalistycznych, terapeutycznych
oraz podniesienie kompetencji zawodowych nauczycieli”
Wartość projektu: 1 381 440,00 zł.
Wysokość wkładu Funduszy Europejskich w ramach programu:
Fundusze Europejskie dla Kujaw i Pomorza 2021-2027: 1 063 996,00 zł.
Grypy docelowe: Wsparciem zostaną objęte dwie szkoły prowadzące kształcenie ogólne w Gminie Solec Kujawski (woj. Kujawsko-pomorskie) w tym:
- 493 uczniów (238 uczennic i 255 uczniów) ze Szkoły Podstawowej nr 1 im. Tadeusza Kościuszki
- 798 uczniów (382 uczennic i 416 uczniów) ze Szkoły Podstawowej nr 4 im. Marii Skłodowskiej-Curie
Wszyscy uczniowie są osobami uczącymi się na terenie Województwa Kujawsko-Pomorskiego, powiatu bydgoskiego w Gminie Solec Kujawski w jednej z wymienionych szkół
- 50 nauczycieli (40 kobiet i 10 mężczyzn) klas I-VIII uczących w wyżej wymienionych szkołach.
Wszyscy uczestnicy i uczestniczki projektu są osobami pracującymi na terenie Województwa Kujawsko-Pomorskiego, w powiecie bydgoskim, w Gminie Solec Kujawski w jednej z dwóch wyżej wymienionych szkół.
W tym:
- 30 osób z niepełnosprawnością,
Cel projektu: Realizacja kompleksowego programu edukacyjnego nastawionego na podniesienie jakości kształcenia ogólnego poprzez wsparcie 500 uczennic i uczniów, oraz 50 nauczycielek i nauczycieli szkół kształcenia ogólnego ulokowanych na terenie Gminy Solec Kujawski, dla których Gmina Solec Kujawski jest organem prowadzącym (Szkoła Podstawowa nr 1 im. Tadeusza Kościuszki w Solcu Kujawskim oraz Szkoła Podstawowa nr 4 im. Marii Skłodowskiej – Curie w Solcu Kujawskim.
Projekt będzie realizowany od 1 maja 2025 roku do 31 marca 2027 roku.
Efekty:
Wskaźniki realizacji projektu:
- Liczba uczniów szkól i placówek systemu oświaty prowadzących kształcenie ogólne objętych wsparciem – 500 (205 kobiet i 295 mężczyzn).
- Liczba przedstawicieli kadry szkół i placówek systemu oświaty objętych wsparciem – 50 (40 kobiet i 10 mężczyzn).
- Liczba dzieci lub uczniów o specjalnych potrzebach rozwojowych i edukacyjnych, którzy zostali objęci usługami asystenta – 40 (18 kobiet i 22 mężczyzn).
- Liczba obiektów dostosowanych do potrzeb osób z niepełnosprawnościami – 2.
- Liczba dzieci/uczniów o specjalnych potrzebach rozwojowych i edukacyjnych, objętych wsparciem – 500 (205 kobiet i 295 mężczyzn).
- Liczba objętych wsparciem podmiotów administracji publicznej lub służb publicznych na szczeblu krajowym, regionalnym lub lokalnym – 2.
- Liczba szkół i placówek systemu oświaty objętych wsparciem – 2.
- Liczba ogólnodostępnych szkół i placówek systemu oświaty objętych wsparciem w zakresie edukacji włączającej – 2.
- Liczba przedstawicieli kadry szkół i placówek systemu oświaty, którzy uzyskali kwalifikacje po opuszczeniu programu – 50 (40 kobiet i 10 mężczyzn)
- Liczba uczniów, którzy nabyli kwalifikacje po opuszczeniu programu - 500 (205 kobiet i 295 mężczyzn).
- Liczba osób z niepełnosprawnościami objętych wsparciem w programie – 30 (14 kobiet i 16 mężczyzn).
W ramach projektu przewidziano wsparcie w zakresie dwóch programów:
Zadanie 1. Program rozwoju kompetencji nauczycieli:
1.1. Rozwój kompetencji nauczycieli - edukacja dzieci o specjalnych potrzebach edukacyjnych (uczeń zdolny) - zakres nabywanych umiejętności umożliwi efektywniejszą pracę z uczniem zdolnym,
1.2. Rozwój kompetencji nauczycieli - edukacja dzieci o specjalnych potrzebach edukacyjnych (uczeń mający trudności w realizacji standardów wymagań programowych) - zakres nabywanych umiejętności umożliwi efektywniejszą pracę z uczniem mającym trudności w realizacji standardów wymagań programowych,
1.3. Rozwój kompetencji nauczycieli - edukacja dzieci o specjalnych potrzebach edukacyjnych (uczeń z niepełnosprawnościami) - zakres nabywanych umiejętności umożliwi efektywniejszą pracę z uczniem z niepełnosprawnościami,
1.4. Rozwój kompetencji nauczycieli - edukacja dzieci o specjalnych potrzebach edukacyjnych (prawidłowe funkcjonowanie oraz przyswajanie wiedzy przez ucznia) - zakres nabywanych umiejętności umożliwi efektywniejszą pracę z uczniem, która pozwoli na prawidłowe funkcjonowanie oraz przyswajanie wiedzy przez ucznia.
Zadanie 2. Program rozwoju kompetencji uczniów:
2.1. Program rozwoju kompetencji uczniów (uczeń zdolny) – matematyka – zgłębienie i poszerzenie posiadanej wiedzy poprzez dodatkowe zajęcia dostosowane dla uczniów zdolnych,
2.2. Program rozwoju kompetencji uczniów (uczeń zdolny) – język angielski – zgłębienie i poszerzenie posiadanej wiedzy poprzez zajęcia dostosowane dla uczniów zdolnych,
2.3. Program rozwoju kompetencji uczniów (uczeń mający trudności w realizacji standardów wymagań programowych) – matematyka – opanowanie i utrwalenie wiedzy i umiejętności potrzebnych na danym etapie rozwoju dostosowane dla ucznia mającego trudności w realizacji standardów wymagań programowych,
2.4. Program rozwoju kompetencji uczniów (uczeń mający trudności w realizacji standardów wymagań programowych) – język angielski – opanowanie i utrwalenie wiedzy i umiejętności potrzebnych na danym etapie rozwoju dostosowane dla ucznia mającego trudności w realizacji standardów wymagań programowych
2.5. Program rozwoju kompetencji uczniów (uczeń z niepełnosprawnościami) – zajęcia specjalistyczne dla uczniów z niepełnosprawnościami,
2.6. Program rozwoju kompetencji uczniów (uczeń z niepełnosprawnościami) – warsztaty/spotkania terapeutyczne dla uczniów z niepełnosprawnościami,
2.7. Program rozwoju kompetencji uczniów (prawidłowe funkcjonowanie oraz przyswajanie wiedzy przez ucznia) – zajęcia dla uczniów umożliwiające prawidłowe funkcjonowanie oraz przyswajanie wiedzy,
2.8. Strefa ciszy dla uczniów – będzie miejscem wydzielonym na ternie szkoły i wyposażonym w rożnego rodzaju siedziska, na których dzieci będą mogły się zrelaksować w dowolny sposób zachowując ciszę i stosując się do zasad w nich panujących.
W ramach projektu zostaną zakupione dla szkół zestawy/gry dydaktyczne, terapeutyczne, antystresowe oraz materiały piśmiennicze i plastyczne do prowadzenia zajęć z uczniami. Uczniowie o specjalnych potrzebach rozwojowych i edukacyjnych będą mogli skorzystać ze wsparcia asystenta.
#FunduszeEuropejskie