Dwa listy intencyjne

Chwilę po podpisaniu dokumentu. Za stołem siedzą dwie osoby. Za nimi stoi osiem osób. Na tle banerów reklamowych trzech instytucji.[0]

Burmistrz Teresa Substyk podpisała 13 października list intencyjny z Państwowym Gospodarstwem Wodnym Wody Polskie. Dokument dotyczy współpracy w ramach realizacji budowy nabrzeża przeładunkowego na Wiśle w Solcu Kujawskim wraz z zapleczem logistyczno-magazynowym.

Strony uznając potrzebę rozwoju potencjału gospodarczego Wisły jako szlaku komunikacyjnego oraz wspierania dobrych praktyk w zakresie popularyzacji i promocji żeglugi śródlądowej, podejmą działania zmierzające do utworzenia nabrzeża przeładunkowego na Wiśle w Solcu Kujawskim i poprawy warunków żeglugowych na rzece. Wody Polskie zadeklarowały między innymi wymianę wiedzy, informacji, opinii, doświadczeń i dobrych praktyk w celu opracowania koncepcji zagospodarowania nabrzeża przeładunkowego wraz z określeniem jego funkcji oraz rodzaju zaplecza technicznego niezbędnego do obsługi firm logistycznych, wsparcie działań promocyjnych i informacyjnych oraz podjęcie działań w kierunku poprawy warunków żeglugowych na odcinku drogi wodnej Wisły objętym projektem. To ostatnie, w ramach dostępnych środków finansowych i technicznych.

Dokument do podpisu w imieniu Krzysztofa Wosia, prezesa PGW Wody Polskie, przekazał Andrzej Winiarski, dyrektor Regionalnego Zarządu Gospodarki Wodnej w Gdańsku. Miało to miejsce podczas posiedzenia Zespołu ds. Żeglugi Śródlądowej i Turystyki Wodnej gdańskiego RZGW, który po raz kolejny obradował w Solcu Kujawskim.

Burmistrz poinformowała również o podpisaniu drugiego listu intencyjnego, mającego związek z działaniami zmierzającymi do budowy w Solcu Kujawskim nabrzeża przeładunkowego. Partnerem jest Baltic Hub Container Terminal, jeden z czołowych operatorów terminali kontenerowych, obsługujący Port Gdański. Z dokumentu wynika, iż strony zobowiązują się do wymiany informacji w celu opracowania koncepcji budowy nabrzeża przeładunkowego, wspierania rozwoju transportu z wykorzystaniem żeglugi śródlądowej oraz zastosowania technologii wodorowej w zakresie budowy jednostek z napędem o neutralnym oddziaływaniu na środowisko.

W imieniu Baltic Hub list podpisali Charls Baker, dyrektor generalny i członek zarządu oraz Adam Żołnowski dyrektor finansowy i członek zarządu.


Source url: https://soleckujawski.pl/index.php/de/node/2346

Anhänge
  • [0] https://soleckujawski.pl/sites/default/files/styles/aktualnosci_slider_1170x589/public/obrazek/2023-10/IMG_0582.jpg?itok=fCxqX5KA