Podwyższony dodatek osłonowy

Podwyższony dodatek osłonowy

BURMISTRZ SOLCA KUJAWSKIEGO INFORMUJE

Podwyższony dodatek osłonowy przysługuje w przypadku, gdy głównym źródłem ogrzewania gospodarstwa domowego jest kocioł na paliwo stałe, kominek, koza, ogrzewacz powietrza, trzon kuchenny, piecokuchnia, kuchnia węglowa, piec kaflowy  na paliwo stałe - zasilane węglem lub paliwami węglopochodnymi wpisane do centralnej ewidencji emisyjności budynków, o której mowa w art. 27a ust. 1 ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o wspieraniu termomodernizacji i remontów oraz o centralnej ewidencji emisyjności budynków (Dz. U. z 2021 r. poz. 554 z późn. zm.).

Do 30 czerwca 2022 r. każdy właściciel lub zarządca budynku ma obowiązek złożenia do CEEB deklaracji o używanym źródle ciepła w budynkach. Deklarację składa się w urzędzie.

Ponieważ na dzień dzisiejszy, aby otrzymać podwyższony dodatek osłonowy musi być dokonany wpis do CEEB, dlatego prosimy właścicieli budynków i zarządców o wcześniejsze niż w ustawowym terminie składanie deklaracji.

Druki deklaracji można pobrać w tut. urzędzie – pok. nr 1. Od 25 stycznia 2022 r. wnioski o wypłatę dodatku osłonowego należy składać w Miejsko - Gminnym Ośrodku Pomocy Społecznej przy ul. Kościuszki 12.

Z uwagi na obowiązujący art. 15 ustawy z dnia 03.01.2022 r. o dodatku osłonowym (Dz. U. z 2022 r., poz. 1). Na czas wypłaty dodatku osłonowego, tj. na 2022 rok zawiesza się wypłatę dodatków energetycznych.


Od 25 stycznia 2022 r. w godzinach od 9.00 do 13.00 wnioski o dodatek osłonowy można składać w pokoju nr 21 (parter, pierwsze drzwi po prawej stronie) w Miejsko-Gminnym Ośrodku Pomocy Społecznej przy ul. Tadeusza Kościuszki 12 (wejście przez bramę, biały budynek w głębi podwórza). Poniżej kilka ważnych informacji, włącznie z uwagami dotyczącymi potrzebnych dokumentów.

Dla kogo jest dodatek, kiedy nastąpi realizacja wypłat i co należy zrobić, by go otrzymać?

Dodatek osłonowy przeznaczony jest dla gospodarstw domowych, których przeciętne dochody w gospodarstwie jednoosobowym nie przekraczają 2.100,00 zł a w gospodarstwie wieloosobowym 1.500,00 zł na osobę.

W przypadku tego dodatku obowiązywać będzie tzw. zasada „złotówka za złotówkę”, która oznacza, że przy przekroczeniu kryterium dochodowego kwota dodatku będzie pomniejszana o kwotę tego przekroczenia z zastrzeżeniem minimalnej kwoty wypłaconego dodatku w wysokości 20,00 zł.

Osoby, które złożą wniosek od 1 stycznia do 31 lipca 2022 roku – dochód liczony będzie za rok 2020, natomiast dla wniosków złożonych od 1 sierpnia do 31 października 2022 roku – dochód liczony będzie za rok 2021.

Wnioski złożone po 31 października 2022 roku pozostaną bez rozpatrzenia.

Dla wniosków złożonych do 31 stycznia 2022 roku wypłata dodatku realizowana będzie w 2 równych ratach, z których pierwsza będzie zrealizowana do 31 marca 2022 roku, a druga do 2 grudnia 2022 roku.

Dla wniosków złożonych od 1 lutego do 31 października 2022 roku wypłata zrealizowana będzie w jednej racie do 2 grudnia 2022 roku.

Co należy przygotować, aby wniosek był kompletny?

- wniosek, który składa się z 4 części i jest dostępny poprzez stronę internetową: https://mgopssolec.rbip.mojregion.info/dodatek-oslonowy/ lub w siedzibie MGOPS przy ul. Kościuszki.